
SERWIS I WSPARCIE
Medikon Polska Sp. z o. o. od ponad 15 lat zapewnia swoim klientom wsparcie techniczne, merytoryczne i serwisowe przez cały okres użytkowania zakupionych u nas urządzeń i oprogramowania. Nasza wiedza i doświadczenie, wzrastają wraz z nieustającym rozwojem systemów do druku będących w ofercie firmy. Dzięki temu, jakość wsparcia i kompetencje specjalistów Medikon w zakresie instalacji, szkolenia, obsługi oraz rozwiązywania problemów użytkowników w sytuacjach kryzysowych, są obecnie znakiem rozpoznawczym naszej firmy.
Przypominamy, że jakość wydruku zależy nie tylko od jakości użytego papieru, ale także od naszych umiejętności posługiwania się papierem, drukarką i oprogramowaniem do druku. Sekcja Porady zawiera odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania związane z drukowaniem zdjęć na drukarce atramentowej. Najważniejsze informacje dotyczące eksploatacji drukarek znajdziecie jednak Państwo w instrukcjach obsługi i użytkowania posiadanych przez Was urządzeń, do których lektury gorąco zachęcamy.
W przypadku problemów z urządzeniem do druku zakupionym w Medikon Polska skontaktuj się z naszym serwisem.
Sprawdź, czy wszystko jest włączone i czy wszystkie kable są prawidłowo podłączone. Jeśli to możliwe, używaj najnowszego sterownika zgodnego z drukarką. Spróbuj wydrukować stronę testową. Jeśli wszystko działa, spróbuj wydrukować za pomocą innej aplikacji do druku w celu sprawdzenia drukarki / komunikacji z komputerem. Spróbuj wydrukować mały obrazek (obrazek o niższej rozdzielczości), gdyż przesył dużego pliku do drukarki może spowodować wydłużenie procesu przetwarzania i drukowania.
Długi czas rozruchu drukarkiDruk dużych plików wymaga dłuższego przetwarzania i przesyłu danych. Jeśli jednak proces ten trwa zbyt długo, przyczyny należy dopatrywać się w ograniczeniach komputera (mała pamięć RAM, ograniczone miejsce na dysku). Praca z innymi programami w czasie druku może spowodować zmniejszenie wydajności procesu druku.
Obraz jest bardzo ziarnisty oraz ma schodkowy wyglądW tej sytuacji należy sprawdzić czy plik, który został wydrukowany, ma odpowiednią rozdzielczość oraz czy nie został zbyt mocno skompresowany. Należy wybierać pliki do druku, dla których rozdzielczość i kompresja jest odpowiednia do wielkości wydruku.
Obraz na wydruku jest zbyt ciemnyPowodem tego może być zbyt ciemny plik źródłowy. Aby tego uniknąć, należy dopasować jasność obrazu w programach graficznych lub na poziomie sterownika drukarki. Powodem rozbieżności jasności między obrazem a monitorem może być nieskalibrowany monitor. Należy skalibrować monitor urządzeniami do kalibracji dostępnymi na rynku oraz zastosować profile wydruku dostępne na stronach producenta papieru.
Obraz na wydruku jest zbyt jasnyPowodem tego może być zbyt jasny plik źródłowy. Aby tego uniknąć, należy dopasować jasność obrazu w programach graficznych lub na poziomie sterownika drukarki. Powodem rozbieżności jasności między obrazem a monitorem może być nieskalibrowany monitor. Należy skalibrować monitor urządzeniami do kalibracji dostępnymi na rynku oraz zastosować profile wydruku dostępne na stronach producenta papieru.
Nie można załadować papieru do drukarkiSprawdź, czy:
a. w sterowniku drukarki wybrałeś odpowiedni podajnik papieru,
b. papier jest odpowiedni (gramatura, wielkość i nie pognieciony),
c. nic nie utrudnia wprowadzania papieru do drukarki,
d. papier jest prawidłowo umieszczony w podajniku.
Spróbuj wkładać papier do drukarki po jednym arkuszu lub przy użyciu odpowiedniej tacy.
W tej sytuacji należy umieścić mniej arkuszy w podajniku. Jeśli to nie pomaga, przed załadowaniem do podajnika trzeba je przetasować lub załadować ręcznie, pojedynczo.
Obraz na wydruku zbyt długo schnieSzybkość schnięcia podłoża zależy od kilku czynników: od temperatury w pomieszczeniu, wilgotności w pomieszczeniu i ilości przepływu powietrza. Aby skrócić czas schnięcia, należydostosować pomieszczenie, w którym stoi drukarka, do optymalnych parametrów podanych w instrukcji. W celu całkowitego wyschnięcia ostrożnie wyjąć wydruk z drukarki i przenieść go w suche miejsce z dobrą cyrkulacją powietrza.
Arkusze papieru sklejają się, gdy zabiera się je z tacy wyjściowej drukarkiW czasie drukowania kilku arkuszy należy odbierać wydruki z tacy wyjściowej – zapobiegnie to ich sklejaniu się. Wydruki składać oddzielnie w celu całkowitego wyschnięcia.
Występują różnice kolorystyczne między wydrukiem a monitoremW celu uzyskania jak najlepszych efektów należy skalibrować monitor kalibratorem, a w czasie wydruku używać profilu kolorystycznego producenta papieru.
Cienie są ziarniste, ale reszta wydruku jest OKEfekt ten, często określany jako “koagulacji”, odnosi się do sposobu, w jaki atrament jest wchłaniany do mediów. Najważniejszą czynnością, mającą na celu zmniejszenie tego efektu, jest wybór odpowiedniego trybu drukowania w sterowniku drukarki. Ogólnie rzecz biorąc należy stosować materiały do druku najwyższej jakości dostępnych na rynku.
Zakres przestrzeni barwnej możliwej do uzyskania na drukarkach Epson i Canon w połączeniu z papierami fotograficznymi do druku atramentowego FOMEI Collection, FomeiJet, SIHL MasterClass, Hahnemühle Photo i Epson Signature Worthy jest bardzo szeroki, zauważalnie przekracza możliwości minilabu chemicznego, czy druku termosublimacyjnego i umożliwia odwzorowanie kolorów nawet spoza przestrzeni AdobeRGB.
Dla zapewnienia wysokiej zgodności i powtarzalności kolorystycznej wydruków specjaliści FOMEI i Medikon Polska przygotowali generyczne profile ICC.
Generyczne profile ICC, zostały wykonane przy użyciu urządzenia X-Rite i1Pro 2 i oprogramowania i1Profiler oraz BARBIERI Spectro LFP i oprogramowania BARBIERI Profile Expert.
Odwiedź Centrum pobierania profili ICC i pobierz profil ICC którego szukasz!
By uzyskać najwyższy poziom zgodności kolorystycznej wydruków, zalecamy tworzenie indywidualnych profil ICC. Profile ICC możesz tworzyć własnoręcznie m.in. przy użyciu rozwiązań do kalibracji i profilowania X-Rite dostępnych w ofercie Medikon.
Istnieje także możliwość wykonania indywidualnych profili ICC przez specjalistów Medikon. Skontaktuj się z nami by otrzymać szczegółowe informacje na temat możliwości wykonania indywidualnego profilu dla Twojej drukarki.
Jak przesłać zgłoszenie?
e-mailem: wsparcie@medikon.pl
faksem +48 22 872 13 67 wew. 118

Pomoc eksperta
Potrzebujesz fachowej porady ?
Nasz specjalista odpowie na Twoje pytania,
skontaktuj się z nami!